رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

حركة مش قادرة اقولها.. فريدة سيف النصر تفجر مفاجأة بشأن واقعة عمرو دياب

عمرو دياب
عمرو دياب

علقت الفنانة فريدة سيف النصر، عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" على واقعة الفنان عمرو دياب والجدل المثار حوله بعد انتشار مقطع فيديو يوضح ضربه لشاب في حفل زفاف ابنة المنتج محمد السعدي.

وقالت: "معلش حقك علينا.. اجدع ناس في الدنيا نهد إن شا لله الهرم ومن أول طوبه تقع نقول وهو خوفو كان ايه يعني ده سقاره اجدع منه.. الناس الوحيدة اللي ما تصدق تضرب في حد ناجح ماهو لازم البلاد كلها تحافظ علي كبارها إنما احنا عيب ياللا خللوا السواد يبان.. ماعيب بقي.. تعالوا نصلي عالنبي ونعقلها".

وأضافت: "وانا لابادافع عن عمرو ولا هتعمل معاه فيديو كليب ولا قصة خالص.. أنا أخته الكبيرة ومن زمان.. بالعقل ايه التصرف المفاجئ اللي الريأكشن بتاعه دون تفكير قلم.. طبعا مش حاجه سهله وعمرو معروف بالهدوء والاحترام".

وتابعت فريدة سيف النصر: "أنا آسفة في اللي هاقوله لكن حد كان موجود ريبورتر، وأنا ماما مابيتكذبش عليا.. حركه مش قادرة اقولها بس انتم أذكى من اللي بيهاجموه وكأنه شيء ممنهج مقصود.. استفزاز عمرو والتصرف الطبيعي التلقائي طبعا".

واستكملت تعليقها: "وبعدها هجوم حاد والشاب ضحية الخاذوق اللي عمله.. ويبقى المطرب الأول في مصر اي بتاع مهرجانات مافيش قدوه.. ماكفايه بقي.. وعلي فكره هو أكبر من إنه يقول حاجه تهز صورة اي راجل محترم ياعفن المواقع الغير معروفه.. وانا واي حد في مكانه من غير تفكير قلم رد فعل طبيعي من غير تفكير".

واختتمت فريدة سيف النصر:" "ده مدفوع عليك حلو أو ي ياعم عمرو، أولا ازاي اي حد يقرب أو ي للدرجة دي.. وفين البادي جاردز أصلا.. ربنا معاك ويكشفلك ياعمرو.. المفروض ماحدش بيعرف يقربله.. ايه فجأة يتفتح مجال للشاب ويلزق فيه.. لحد ما يقدر يلمسه.. هقول تاني.. ربنا معاك والله.. طول عمره ماعملش تصرف هين حد فكروا ماتهدوش مع عدونا قمة مهذبه.. عيب.. احنا قلوبنا انظف من كده.. ياساتر يارب".