رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

شقيقها يرد.. القصة الكاملة لاتهام حسام حبيب لعائلة شيرين عبد الوهاب بسرقتها

شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب

أشعل تسجيل صوتي منسوب للنجم حسام حبيب الكثير من الجدل، خلال الساعات القليلة الماضية، وذلك بعد أن كشف فيه عن سرقة عائلة النجمة شيرين عبد الوهاب لممتلكاتها وبيع حساباتها الرسمية على السوشيال ميديا. 

تصريحات حسام حبيب في التسجيل الصوتي

وقال حسام حبيب في التسجيل الصوتي: “الأغاني خلصانة وزي الفل وتحفة بس هي مش في المود ده من كتر اللي بيتعمل فيها من أهلها، هي مش هتطلع تتكلم عنهم لأنهم أهلها، لكن أنا قررت أتكلم لأن دول مش أهلي ولا يشرفني إنهم يكونوا أهلي، دول ناس ظلموها باعوا السوشيال ميديا بتاعتها متخيل؟، استولوا على بيوتها وعلى فلوسها وعلى طاقتها، مش هقدر أقول عملوا فيها إيه، قابلوا الإحساس ظلم”.

وتابع: “أخوها تعدى عليها في غرفة نومها وضربها بسلاح، أنتوا ما تعرفوش حاجة، تهديدات 24 ساعة، حرام ولا غلطة من دول هي ليها فيها يد، حقها تاخد علاج وتتخن وحقها عليكم تصبروا عليها، الصبر الجميل وبشر الصابرين إذا صبروا، وأنا بقولك الأغاني خلصانة بس هي في حالة أنتوا مش فاهمينها.. منتهى الظلم أقرب الناس ليك هو اللي بيد بح.. الله يكون في عونها ويوقفها على رجليها، أدوها مساحتها”.

واستكمل: "لو مش أنتوا اللى مش هتصبروا عليها مين هيصبر عليها.. قولولها حتى لو بطلتي تغني هنفضل نحبك وشوفوا هيحصل فيها إيه.. أنا أقرب واحد ليها وعارف شخصيتها وعارف نفسيتها".

رد شقيق شيرين عبد الوهاب 

ثم رد شقيق شيرين عبد الوهاب على اتهامات حسام حبيب له ولأسرته، قائلا في بيان أصدرها عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: "أولا: إنه سيتم اللجوء للقضاء واتخاذ الاجراءات القانونية تجاه من نشر تلك الاكاذيب والتي تطال من سمعة ونزاهة من شملهم التسجيل الصوتي.

ثانيا: صاحب التسجيل الصوتي، ايا كان شخصه، يتعمد تناول الشأن الداخلي لأسرتنا من اجل دوافع مغرضة، ثالثا: دون الخوض في تفاصيل، جميع الاتهامات ومحاولات التشهير الواردة بالرسالة الصوتية سبق تناولها جميعا في ساحات القضاء وثبت بما لا يدع مجالا للشك كذب تلك الافتراءات وعدم مصداقياتها سواء فيما يخص حياتها الشخصية وحياتها العملية.

رابعا: نهيب بالسادة رواد وسائل التواصل الاجتماعي المهتمين بهذا الشأن عدم تداول ذلك التسجيل الصوتي أو إعادة نشره حفاظا علي سمعة من شملهم التسجيل ولتجنب المساءلة القانونية.