رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

"جسمي متورم من الضرب".. سناء في دعوى طلاق للضرر أمام محكمة الأسرة

دعوى طلاق الضرر
دعوى طلاق الضرر

"جسمي كل متورم من الضرب، بيضربني قدام أهلي بسبب ومن غير سبب"، كلمات بدأت بها "سناء.ص" دعواها للطلاق أمام محكمة الأسرة، بسبب تعديه عليها بالضرب وإصابته لها بكدمات وسحجات متفرقة، واختلاقه المشكلات معها بسبب وبدون سبب.

وقالت الزوجة في دعواها أمام محكمة الأسرة، إن زوجها اعتاد على إهانتها والتعدي عليها داخل المنزل بسبب وبدون سبب، حتى وصل الأمر إلى أنه تعدى عليها أمام أهلها.

وأضافت الزوجة في دعواها أمام محكمة الأسرة: "مبقاش زوجي اللي أنا عرفته، أسلوبه معايا اتغير من حوالي سنتين، بنبقى قاعدين في أمان الله وبلاقيه اخترع أي مشكلة بس عشان يحقق غرضه في إنه يتخانق معايا ويضربني ويهين في"، حسب أقوال الزوجة أمام محكمة الأسرة.

وتابعت "سناء.ص"، أمام محكمة الأسرة: "الموضوع بيتطور كل شوية، لدرجة إنه ضربني وأهاني قدام أهلي من غير سبب، لحد ما جسمي كله بقى متورم من الضرب، ومفيش سبب غير إنه اتعود على كده وخلاص، وانا مش قادرة أتحمل التهزيق والإهانة، ومد الإيد ليل نهار، واشتكيت لأهله لكن هو راكب دماغه، ومصر على تصرفاته وإهانته لي".

وأكدت الزوجة في دعواها أمام محكمة الأسرة، أنها تعرضت إلى الإصابة باكتئاب حاد بسبب تصرفات زوجها معها، فقررت أن تترك منزل الزوج وتنتقل إلى منزل أهلها لتقيم معهم، حتى تقيم دعوى طلاق للضرر.